söndag 18 januari 2009





Snart ett år sedan närmare bestämt den 19 Januari vigde vi oss.


Åke Andersson var det som vigde oss.


Han läste en dikt efter ceremonin som han själv valt. den löd så här


Här.


Här -i de snötunga skogarnas land.


Här -Under månljus och norrskensbrand


spelar min kärlek


sjunger mitt hjärta för dej.


Här -i de skälvande känslornas rum.


Här där jag väntar förtrollad och stum


öppnar du dörren


kommer du kära


till mej. Av Helmer Grundström.



Av min älskade dotter fick jag den mest underbara hjärtebukett


som syns ovan, röda rosor samt ett rart kort där det stod.

Till bröllopsparet

Kärleken är större än alla ting,

ty den är ändlös, som en ring.

Må ni detta alltid minnas,

så ska lyckan hos er finnas.

Det finns ingen risk för ånger,

för bruden har sett sin man i kalsonger.

Fint eller hur!

Kram till min dotter och man......

Inga kommentarer: