tisdag 27 januari 2009

Här står min ros som min man köpte första året vi flyttade in i vår mysiga lägenhet. Den står där och ser lite frusen ut med en torkad övervintrad ros. Vi bor på bottenplanet så vi har möjlighet till rabatt, frukttäd finns såsom Körsbär, Äpplen samt att vi i fjol sommar 2008 planterade rabarber och svartvinbäsbuskar ....Söta jordgubbar finns också. Jordgubbplantan köpte jag för ca:2år sedan, då fick den bo i den stora blomlådan som finns på vår altan, men nu då den förökat sig så fick den i höstas flytta ner på backen...Så förhoppningsvis blir det lite fler gubbar till sommaren!

Här lite utsikt därifrån vi bor...vi bor Centralt...

Det tar bara ca: 5 min till stan som ni ser där borta....Jo, det är paradiskullen ni ser "hoppbacken" längst bort :-)"


Och mitt i allt nya finns faktiskt sådana här vackra byggnader kvar....De borde bevaras, för visst är det charmigt....
Denna byggnad finns alldelens i närheten där vi bor.....I Foppaland :-)



Inga kommentarer: